Robotizovano skladištenje robe kao kruna tridesetogodišnje saradnje sa Milšped Group
Višedecenijska uspešna saradnja Fashion Company sa kompanijom Milšped Group odnedavno je unapređena tehnološkom transformacijom – robotizovanim skladištenjem robe. O benefitima koje donosi saradnja sa Milšped Group govorio je Marko Mastikosa, direktor lanca snabdevanja Fashion Company.
- Koliko dugo poslujete sa kompanijom Mišped Group i da li uspeva da odgovori na vaše poslovne potrebe?
Fashion Company kao i Milšped Group posluju uspešno preko 30 godina, pa je tako kontinuiran rast i razvoj obe kompanije pratila i zajednička saradnja kroz sve ove godine. Kako su se kompanije razvijale, tako se i potreba za logistčkim servisima i podrškom povećavala.
Saradnju smo u samim počecima bazirali na uslugama posredovanja u carinskom postupku robe, da bi nakon svih ovih godina, saradnja danas dostigla nivo integrisanog End to End Lanca snabdevanja, sa kompleksnim logističkim uslugama međunarodnog FTL, LTL transporta, brodskim i avio kargo transportom, uslugama uvoza, izvoza i reexsporta robe, skladištenjima u carinskim i distributivnim magacinima, sortiranjem i pakovanjem robe za našu veleprodajnu, maloprodajnu mrežu i online prodaju, kao i b2b i b2c distribuciju i dostavu robe za ceo region. Ovako kompleksni procesi predstavljaju veliki logistički izazov za obe kompanije, kao i veliku posvećenost obe strane koje su uspešno do sada savladavale sve poslovne potrebe na obostrano zadovoljstvo i nadamo se da će tako i ostati u budućnosti.
2. Na koji zajednički projekat ste najponosniji?
Generalno gledano, najponosniji sam što smo uspeli da celokupan proces planiranja, organizacije, upravljanja i kontrole u lancu snabdevanja podignemo na viši nivo i da zajednički proakativno unapređujemo logistički servis u svim segmentima, čime smo sa klasičnog 3pl provajdinga davanja naloga i izvršenja istog od strane Milšped Group, saradnju podigli na viši strateški nivo saradnje što je dovelo do značajnog unapređenja kvaliteta servisa i efikasnosti u celom lancu.
Najveći izazovi u Fashion industriji su veoma izraženi sezonski pikovi koji prave velike izazove u distributivnim centrima, pa je tako najveći fokus u zajedničkim projektima bilo unapređenje skladišnog poslovanja koje je rezultovano zajedničkom inicijativom i potrebom u razvoj automatizacije i robotizacije u magacinskim procesima.
3. Koliko je bilo lako/izazovno da sa tradicionalnog procesa pređete na robotizovani sistem rada?
Iskreno, postojali su izazovi tokom samog procesa implementacije i dok se sam sistem stabilizovao, kao i dok se organizacija privikla na novi način rada, ali je i to prevaziđeno u relativno kratkom roku. Najbitnije je da je postojala podrška i obostrana svest o neophodnosti ove implementacije kao najboljem rešenju za naše organizacije, ali i verovanje da to možemo da uradimo. Danas možemo reći da je to bila jedna veoma uspešna tehnološka transformacija.
4. Šta se promenilo u vašem poslovanju sa početkom primene robotizovane tehnologije?
Visoki sezonski pikovi stvarali su veliki izazov u odvajanju, pakovanju i isporukama robe za prodavnice i online. Implementacijom AutoStore sistema, povećali su se skladišni kapaciteti optimizacijom prostora koji pruža ovaj sistem, ali najbitnije je da se produktivnost odvajanja i pakovanja robe značajno povećala, uz značajno povećanje i tačnosti isporuka. Dakle, dobili smo veći kapacitet za skladištenje robe, uz 5 puta veću produktivnost nego ranije i nivo greške je sveden na minimum. Takođe, ova uspešna transformacija je otvorila vrata za dalju automatizaciju procesa sortiranja, te se nadamo da će vrlo brzo da se implementira i robotizovani sortirni sistem, čime bi se ceo proces sortiranja, skladištenja i pikovanja robe automatizovao, uz visok nivo usluge i dostupnosti robe. Otvaraju se i novi horizonti za daljom optmizacijom, ukrupnjavanjem i regionalizacijom distributivno-skladišnih procesa sa ostalim tržištima na kojima poslujemo čime bi se zaokružio jedinstveni sistem standardizovanih, brzih i efikasnih logistčkih servisa na zadovoljstvo našeg retail-a i krajnjih kupaca.
5. Da li biste ovakav vid logističkog rešenja preporučili i drugima?
Nema sumnje, ako želimo da imamo efikasne i kvalitene logističke usluge, uz optimalne troškove, neophodno je okrenuti se transformaciji u automatizovane-robotizovane sisteme i digitalizaciju poslovanja. Ko to bude prepoznao na vreme i što pre krene u ovom pravcu, ostvariće komparativnu prednost na tržištu i omogućiće dugoročnu održivost svog poslovanja, kao što je to prepoznao Fashion Company.
U logističkom kontekstu, Milšped Group je prepoznao ovaj momentum i značajna sredstva uložio u robotizaciju, čime će sigurno ostvariti konkurentnost i održivost poslovanja za sebe i sve svoje klijente koji budu koristili ove sisteme u budućnosti.